Alle innlegg

Kalender 2024

27.06.2023

Kalender 2024 er lagt ut for salg, så løp og kjøp.

Her er resultatet fra månedens bilde konkurransen for juni 2023. Det ble levert inn bilder på temaet "naturens under".

Her er resultatet fra månedens bilde konkurransen for mai 2023. Det ble levert inn bilder på tema "kaos".

I samarbeid med Lillesand Folkebibliotek arrangerte vi en fotokonkurranse med temaet "bøker". Det kom inn 23 bidrag og på fotodagen lørdag 29. april annonserte vi vinnerne. Takk til biblioteket for initiativet som resulterte i denne konkurransen samt et fotokurs og fotodag.

Her er resultatet fra månedens bilde konkurransen for april 2023. Det ble levert inn bilder på temaet "begynner på S".

Her er resultatet fra månedens bilde konkurransen for mars 2023. Det ble levert inn bilder på temaet "eleganse".

Her er resultatet fra månedens bilde konkurransen for februar 2023. Det ble levert inn bildet på temaet "bakside".

Her er resultatet fra månedens bilde konkurransen for januar 2023. Det ble levert inn bilder på temaet "skogens magi".

Her er resultatet for månedens bilde konkurranse for januar 2024. Bildene ble levert inn på tema "nærhet".

Her er resultatet fra månedens bilde konkurransen for november 2023. Det ble levert inn bilder på temaet "Begynner på T". Fotografene kan dermed bestemme tema selv så lenge det begynner med bokstaven T.

Vi vil gjerne gratulere Ingrid Sofie Mathisen (8 år) som vinner av sitt favoritt bilde i forbindelse med fotokonkurransen "bøker". Ut fra alle stemmesedlene som ble levert inn på Lillesand Folkebibliotek trakk vi altså hennes stemmeseddel. Hun stemte på et bilde fotografert av Anette Tyler og som i konkurranse fikk 3. plass.

Vi hadde sommeravslutning ute i det fri på fototur til Hamresanden ved Kristiansand.

Fotoklubben tok turen til Nes Verk i Froland 22. mai 2022. Etter en god runde rundt i "Den romantiske hage" bestemte vi oss for å besøke Froland Verk. Her er litt bilder fra begge stedene.

Fotoklubben var tilbake til Bredalsholmen Dokk og Fartøyvernsenter utenfor Vågsbygd i Kristiansand, siden vårt første møte i slutten av oktober i 2021. Det var akkurat samme lysforhold og vær som den gang og en skulle tro tiden hadde stått stille. Det kunne dog motbevises på området av forandringer som var gjort på det halve året. Her er noen av...

Fotoklubben reiste 27. januar til Kristiansand for å fotografere i byen i mørket. Her er noen av bildene.

Lillesand Fotoklubb arrangerer en konkurranse i året som blir juryert av en annen fotoklubb. I år var det Bergen Kameraklubb som tok på seg oppgaven og vi premierte vinnerne på årsmøte i februar.