Utstillinger

Utstilling 2023

Årets utstilling er på plass i lokalene i Lillesand Senter visa vis Cubus. Det er en utstilling som viser spekteret av interessefelt hos våre medlemmer. Klubben rommer alt fra portrett, natur, studio og produktfoto og mye mer. Bildene på utstillingen er også til salgs og kontakt fotografen for nærmere avtale.

Utstilling 2022

7. desember 2022 hang vi opp utstillingen på samme plass som i fjor. I Lillesand senter ved inngang D (ovenfor Cubus). Stem gjerne på ditt favorittbilde, som du får en kopi av om din seddel blir trukket. Dette er også en salgsutstilling, og finner du noe du liker må du gjerne ta kontakt med fotografen. Navn og telefonnummer finner du under hvert bilde. Først og fremst ønsker vi å vise mangfoldet i klubben. Så kos deg med bildene.

Utstilling 2021

1. desember 2021 hang vi opp utstillingen for dette året på en vegg i Lillesand Senter. Det ble ingen offisiell åpning da smittetiltakene ikke anbefalte sosiale samlinger. Klubbens medlemmer brukte et medlemsmøte til å henge opp 33 bilder fra 6 fotografer. Vi synes det var veldig flott plassering vis a vis Cubus. Utstillingen skal henge til ut februar i første omgang. Publikum kan stemme på sitt favoritt bilde og er da med i trekningen for å vinne et kopi av sin favoritt.

Høstutstilling 2020

Lillesand Fotoklubb hadde 7. oktober offisiell åpning av Høstutstillingen 2020 på Lillesand senter ved ordfører Einar Holmer-Hoven. Etter at leder Hege Ødegård hadde ønsket velkommen til et tjuetalls fremmøtte foretok han høytidelig snorklipping. Utstillingen som bestod av 52 bilder av 8 fotografer hang der i et par måneder, og besøkende kunne stemme på sin favoritt. I desember ble det trukket ut en heldig vinner som fikk en kopi av sitt aktuelle fotografi. Terje Alveberg var det heldige vinneren.

Utstilling 2019

Sommeren 2019 hadde vi utstilling i lokaler ved Lillesand Senter. Det var fritt valg av format og motiv og vi hadde ca 90 bilder fra 13 fotografer. Ved åpningen ble det kåret en vinner av årets sommerkonkurranse som ble juryert av Homborsund Fotoklubb.

Utstilling av sjøfugl ved Saltholmen fyr sommeren 2019

Denne utstillingen kom i stand på rekordtid ved bruk av enkle midler. Bilder, svart pappkartong, skriver, saks og lamineringsmaskin og vips hadde vi et koppel bilder som henger i et eget rom ute på fyret.

Utstilling 2018

Lillesand Fotoklubb hadde sommeren 2018 en stor salgsutstilling i 2. etasje på Lillesand Senter. Da stilte 14 fotografer ut til sammen 124 bilder, dette ble med god margin den største utstillingen i klubbens historie.

Vi i fotoklubben ønsket å se hvor mange som var innom utstillingen, derfor hadde vi lagt ut en gjestebok på en av benkene som vi så i ettertid at mange hadde skrevet en hilsen i.

Det lå også stemmesedler i lokalene hvor du kunne stemme på ditt favorittbilde, blant de som har stemte så trakk vi ut 3 vinnere av Lillesand 2019 kalenderen.