Regler for månedens bilde

«Månedens Bilde» arrangeres hver måned f.o.m. september t.o.m. juni.

1. Det kan være liggende eller stående, men må følge et på-forhånd satt tema.
  2. Bildene må være JPEG, ha 2400 px. lengste side og ha innsenders navn som filnavn.
    • Hvis det sendes inn to bilder, skal de ha navn og nummer: f.eks ole-1.jpeg
    • Selve bildet skal ikke ha navn/signatur/vannmerke.
    • Det er ikke nødvendig å gi bildet tittel.
  3. Bidraget skal leveres innen en gitt frist, og du vil få en automatisk tilbakemelding på at ditt bidrag er mottatt.
  4. Bidrag til konkurransen skal sendes til: bilde.lillesand.fotoklubb@gmail.com
  5. Bidrag som ikke følger reglene om signatur/vannmerke vil bli avvist.
  6. Bildene trenger ikke å være tatt den måneden det sendes inn for.

Resultatet blir annonsert via e-post til alle medlemmene og deretter publisert på hjemmesiden. Første, andre og tredje-plass får e-post, hvor de blir bedt om å fortelle litt om sitt eller sine bilder for publisering i Lillesandsposten. Førsteplass får i tillegg e-post med info om hva de må gjøre for å få premien.

Det konkurreres kun med digitale bilder, og det blir også stemt digitalt. Du mottar en epost med link til juryering, følg instruksjonene. Mer om stemmegivning her.

Alle bildene i konkurransen vil bli lagt ut på Lillesand fotoklubbs nettside i etterkant. Bilder kan også bli brukt på fotoklubbens facebooksider, og instagramprofil. Fotografen vil bli kreditert med navn. Dersom du deltar i konkurransen gir du automatisk tillatelse til at dette kan gjøres.

Vinneren kan (valgfritt) få sitt bilde 40x60 på print, enten plakat, lerret, aluminium eller skumplate, hos CEWE JapanPhoto i Kristiansand. Bildet henger først til utstilling i butikken én måned, og deretter hentes bildet av vinneren.

Poengsummen bildene får i «Månedens Bilde» tar fotografen med seg igjennom hele året og vil dermed delta om tittelen «Årets fotograf».

Det ikke er lov til å laste ned og bruke bilder fra konkurransene i noen sammenheng uten etter avtale med fotografen. Det gjelder alle bilder som brukes på websiden vår. Fotografen har full Copyright såfremt ikke annet er avtalt.