Regler for fotokonkurranse

Her finner du reglementet for fotokonkurransen. Kan også lastes ned som pdf-fil.

• Tema for konkurransen er «bøker».
  • Alle kan delta unntatt fagjuryens medlemmer.
  • Det kan leveres inntil 2 bilder til foto@lillesandfotoklubb.no.
  • Digitale jpeg-filer kan sendes inn mellom 19. januar - 19. mars.
  • Det er kun lov å delta med bilder man selv har tatt. Bilder som har vunnet andre konkurranser tidligere kan ikke delta.
  • Er det avbildninger av mennesker må det være avklart med de avbildede at bildet kan bli brukt.
  • Bildene skal være anonyme. Dvs. selve bildet skal ikke være preget med verken signatur, logo, vannmerke eller annet som vil kunne gjenkjenne fotografen.
  • Bildene skal holde seg til temaet. Dog gis det stort rom for tolkning av tema, men helt opplagte avvik kan føre til diskvalifisering av bilde. Bildene skal ellers holde seg til norsk lov. Merk at åndsverkloven omtaler opphavsrett.
  • Deltakerne beholder selv alle rettigheter til de innsendte bildene, men Lillesand fotoklubb og Lillesand folkebiblioteket forbeholder seg retten til å benytte alle bidrag i forbindelse med redaksjonell omtale i medier og på nett, i inntil 1 år etter at konkurransen er ferdig.
  • Lillesand Fotoklubb har også rett til å skrive ut bilder for å stille dem ut i en begrenset periode.
  • Det kåres 1., 2. og 3. plass samt tre bilder som får hederlig omtale og fire antatt. Juryen vil bestå av en fagjury og en folkejury. Avstemming for folkejuryen vil foregå både digitalt og i biblioteket fra 21. mars - 16. april.
  • Resultatet vil bli annonsert på biblioteket 29. april.
  • Premier er gavekort (Lillesandskortet)
    1. plass - 1500 kr, 2. plass - 750 kr og 3. plass - 500 kr. I tillegg vil de ti beste bildene bli en utstilling hvor fotografene får sitt bilde til odel og eie i etterkant av utstillingen.
  • Det vil bli foretatt en trekning fra folkejuryens stemmesedler hvor en vinner får en kopi av sitt favorittbilde i premie.
  • Fagjuryen består av
    Hege Ødegård, Synnøve Solberg, Gunn M. Benning-Rogers,
    Atle H. Stray og Fredrik Wasland.