Fotokonkurransen 2022

10.11.2022

Lillesand Fotoklubb arrangerer en konkurranse i året som blir juryert av en annen fotoklubb. I år som i fjor var det Bergen Kameraklubb som tok på seg oppgaven og vi premierte vinnerne på medlemsmøte i november.

Dette var oppgaven til deltakerne:

Fotografen leverer en serie på 3-5 bilder med tema "Fritt". Konseptet består i å velge et tema som blir presentert gjennom bildene og har en gjennomgående "rød tråd". Det er viktig at temaet ditt blir rendyrket og er godt presentert i alle bildene. Forteller bildene dine en historie, eller en følelse?

Her er juryens generelle kommentar:

Generelt synes vi at autorene har vært kreative i sitt arbeid og bildene holder høyt nivå. Det var derfor ikke så lett å rangere denne gangen. Vi har derfor lagt vekt på hvem som har klart å lage den beste kolleksjonen. Det var mye diskusjoner rundt plasseringene og det er som nevnt meget jevnt og høyt nivå på alle bildene. Alle bildene utenom pallen fikk derfor Hederlig Omtale av oss.

Her er resultatet fra konkurransen

1. plass - Abra Hamn - Espen Hjetland
2. plass - Havets veivisere - Atle H. Stray
3. plass - Med lette vinger - Hege Ødegård

Hederlig omtale
Uthavnsidyll - Olaf T. Tønnessen
Livssyklus - Kai-Erik Uleberg
Perspektiv - Gunn M. Benning-Rogers

Vi gratulerer vinnerne og takker juryen for deres vurdering.

Trykk på bildene for store format.

1. plass - Abra Hamn - Espen Hjetland

2. plass - Havets veivisere - Atle H. Stray

3. plass - Med lette vinger - Hege Ødegård

Hederlig omtale